Iconen op het water tijdens Olympische Spelen

Iconen op het water: Volg de finalewedstrijden van onze watersporters live bij Het Scheepvaartmuseum
Deze zomer strijden atleten van over de hele wereld in Parijs om de medailles. In Het Scheepvaartmuseum kunnen (water)sportliefhebbers tijdens ‘Iconen op het water’ de finalewedstrijden van het kanoën, roeien en zeilen live op groot scherm volgen. Daarnaast zijn er wedstrijdboten te bekijken op het Open Plein.
Iconen op het water

In samenwerking met het Koninklijk Nederlands Watersportverbond (KNWV) en de Koninklijke Nederlandse Roeibond (KNRB) organiseert Het Scheepvaartmuseum deze zomer ‘Iconen op het water’. In dit programma wordt de rijke traditie van de Nederlandse watersport gezamenlijk gevierd.
Volg onze watersporters op weg naar goud

Van 27 juli t/m 3 augustus en van 5 t/m 9 augustus worden de finalewedstrijden en medailleraces van het kanoën, roeien en zeilen uitgezonden. Bezoekers kunnen samen met andere fans op groot scherm van deze wedstrijden komen genieten. Een unieke kans om onze watersporters aan te moedigen op een plek vol maritieme geschiedenis.
Wedstrijdboten en -surfplanken op het Open Plein

Tijdens ‘Iconen op het water’ wordt op het Open Plein van Het Scheepvaartmuseum van elke discipline een zeilboot, kite- of windsurfplank, kano en roeiboot tentoongesteld. Deze zijn identiek zijn aan de exemplaren die in de finales worden gebruikt.
Live radio-uitzendingen

BNR Nieuwsradio maakt tijdens ‘Iconen op het water’ live radio-uitzendingen in het museum. Van maandag t/m vrijdag wordt er dagelijks tussen 15.00 en 16.00 uur een live radioprogramma uitgezonden vanaf het Open Plein. Bezoekers zijn van harte welkom om mee te kijken en luisteren bij deze uitzendingen.
Praktische informatie

De toegang tot het Open Plein en het bekijken van de wedstrijden is gratis. Meld je vooraf aan via de website van Het Scheepvaartmuseum, want er is beperkt plek. Bezoekers van ‘Iconen op het water’ kunnen voor de speciale prijs van € 5 het hele museum bezoeken.

Voor meer informatie Zie